sibiupipecigar @ gmail . com

Montag, 20. Mai 2013

Merde de Cheval (Review despre tutun)



Denumirea: Merde de Cheval
Producător: F & K (S.U.A.)
Felul tutunului: Latakia, Virginia; Ribbon

Se spune că în urmă cu mult timp, un cumpărător care nu a fost niciodată mulţumit de tutunul lui de pipă, a găsit mixtura potrivită în cele din urmă. El a mers la magazin şi a spus: "Vreau mai mult din acestă baliga de cal pe care mi-aţi vândut-o". Şi aşa, s-a născut această mixtură uşoară, englezească, Merde de Cheval.

Asta e povestea..... citind-o, am zis - ,,Vreau şi eu această balegă, trebuie să fie ceva deosebit. Omul din poveste era un pretenţios, veşnic nemulţumit şi asta mă face curios.”

Ştiam că un prieten pleacă în S.U.A., fumător de pipă şi el, şi l-am rugat să caute acest tutun. L-a găsit în Chicago la Iwan Ries un mare magazin de specialitate.

Tutunul din cutie are un miros ce aminteşte de grajdul de cai, de băligar putrezit. Am copilărit la ţară şi stiu asta. Din punctul ăsta de vedere, părerile sunt împărţite, unora le place mirosul de grajd, altora nu. Mie îmi place.

Tutunul este tăiat în panglici destul de groase, inegale ca lungime cu un joc de culori între cafeniul închis al Virginiei şi negrul Latakiei. Umplerea pipei se face uşor, tutunul fiind elastic şi pufos. Este un tutun uşor, care arde foarte bine, fără condens şi cu o aromă răcoritoare; nu este necesară reaprinderea şi aminteşte de fânul cosit în combinaţie cu aroma unui foc de frunze de toamnă. Aroma lăsată în cameră este una dulceagă, plăcută.

Prietenul meu, Stefan, făcea un comentariu despre un review referitor la acest tutun care mi s-a părut interesant şi nu pot să nu-l citez: "Grajd de cai, piele udă, cârnaţi afumaţi ... Latakia provoacă tot felul de comparaţii, dar această denumire este chiar tare!” Aici vin şi adaug că aroma de Latakia nu domină în acest amestec, aşa că poate fi fumat în cameră fără a deranja pe cei din jur.

Pentru mine a meritat efortul pe care l-am făcut pentru a fuma acest tutun. Dacă îl întâlniţi, nu îl ocoliţi! Treceţi peste denumirea lui excentrică şi îl veţi fuma cu plăcere. Ce vă pot spune este că a intrat pe lista mea de preferinţe.

Tiberiu Toader

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen